Förskollärarutbildning

Jag tänkte passa på att skriva ett inlägg om mitt val av utbildning. Det slog mig här om natten då jag drömde att jag på något vis var tvungen att byta högskoleutbildning, till och med byta universitet (fråga mig inte varför, det var en dröm) och jag kände hur trist det var, jag ville ju inte byta. Det gjorde ont i mig när jag tänkte på att jag skulle utbilda mig till något helt annat med helt andra människor. Då slog det mig hur rätt jag har valt. När jag var ca 4 år så ville jag bli busschafför som min morfar. Den drömmen hade jag några år tills jag insåg att min mormor hade en mycket roligare jobb, förskollärare. Sedan dess har jag velat bli det och jag har bara tvekat en kort stund (då var jag inne på lärare 1-3). Jag tycker verkligen att det är jättekul att läsa till det här. Även om det är sjukt mycket att göra i vissa perioder är det samtidigt roligt. Tänk att få vara med att lägga grunden för en människas livslånga lärande. Mycket av litteraturen vi läser borde egentligen alla föräldrar att läsa, det är sååå himla mycket som man inte tänker på, man bara gör. Jag är tacksam för att jag följde mitt hjärta oavsett hur många som påstod att "dagisfröken" är ett skitjobb som man inte tjänar nå pengar på. Det spelar ingen roll, man tjänar så mycket mer på det. Jag är tacksam för att jag har fått lära känna så många nya människor som har samma intresse som jag!

Tack för mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0