Plugg

Idag är min enda "lediga" dag på en sisådär 6 veckor (om man inte räknar med helgerna såklart). Jag har blivit lite bortskämd med att oftast ha en eller två lediga dagar i veckan när jag har vanlig skola. (Med lediga dagar menar jag dagar då jag inte har lektioner men då jag ändå måste plugga här hemma). Men nu är det praktik, vilket innebär 5 dagar i veckan i 5 veckor. För mig blir det dock tre dagar extra eftersom jag blev sjuk förra veckan. Idag är jag alltså hemma och måste sitta här framför datorn hela dagen och göra min presentation som ska vara klar och framföras imorgon. Det är en examination som examinerar halva praktiken (eller de två veckorna vi har haft hittills). Jag tror det kommer bli bra, än så länge har jag väldigt mycket kvar att göra och ser just nu inget slut på det men snart kanske ;)

Annars har jag en hel hög med saker som skulle behöva göras, bland annat städa hela lägenheten. Det får bli någon annan dag :b Ikväll ska jag äntligen träna, har inte tränat på två veckor på grund av förkylning och magsjuka men nu!

Jag har en lärarkalender och i varje vecka står det ett citat från någon. Förra veckan var det: "Om du säger vi får se hela tiden händer det ju aldrig något." - citat Nalle Puh :) Så sött och väldigt sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0