26 juni

Då var midsommar förbi, hade det mysigt i björns med familj och släkt. Grillat och kubb, precis som det ska vara :)

Igår joggade jag runt svartbyträsket, ca 9 km. Först tänkte jag promenera, hann väl sisådär 5 minuter innan det började regna. Tänkte att "nä, då joggar jag istället så går det fortare". Först var det ett svalkande duggregn men som såklart övergick till spöregn en bit in på Torpgärdan. Stannade till på Erikslund hos mamma när jag nästan var färdig och där fick jag ett samtal om jobb. Ska få jobba en hel måndag på rörvikens förskola i juli :D :D Börjar den andra, dvs på måndag (tyvärr då Jörgen börjar sin semester, vilket betyder att jag kommer jobba båda hans semesterveckor). Men som tur är jobbar jag bara 8-13.30 varje dag så vi hinner med varandra ändå. Han jobbar ju nu när jag är ledig så :b Känner mig hur glad och lättad som helst, nu slipper jag gå och oroa mig varje dag ifall de ska ringa om jobb på morgonen. Det var precis så här jag ville ha det, få några veckors fast schema. Att det var på stället där jag gjorde min praktik, tar två minuter att gå hemifrån och är så bra tider gjorde ju inte saken sämre! Överlycklig tjej :))

Nu ska jag snart cykla iväg till mamma och sebbe och surra med dom en stund innan jag ska och handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0